اهداف بزرگ در صنعت طلا و جواهرسازی

اهداف-بزرگ-در-طلا-و-جواهرسازی

اهداف بزرگ در صنعت طلا و جواهرسازی: یک راهنمای انگیزشی برای کارآموزان

طلا و جواهرسازی، یک حرفه هنری با گردش مالی بالا است. این صنعت، صنعتی هنرمندانه است که در آن تولید کننده، فلز را به یک اثر هنری تبدیل می کند. اما برای رسیدن به این هدف، باید به فراتر از حال حاضر نگاه کنیم و به آینده فکر کنیم، در این مقاله از سری مطالب آموزشی آموزشگاه طلاسازی و طلافروشی طلانگاران می‌خواهیم در این زمینه بیشتر صحبت کنیم، با ما همراه شوید.

ضرب المثل انگیزشی در مورد داشتن اهداف بزرگ

یک ضرب المثل انگلیسی می گوید: “He who thinks about big trees, must think about the years to come.” یعنی اگر قصد دارید به اهداف بزرگی دست یابید، باید برای آینده ای دور آماده باشید و صبر داشته باشید.

گردش مالی صنعت طلا و جواهرسازی در جهان و ایران

چین با ۹۰.۱ میلیارد دلار، بزرگترین بازار جواهرات و ساعت در جهان را در سال ۲۰۲۲ تشکیل داده است.

هند با ۷۸.۶ میلیارد دلار، دومین بزرگترین بازار جواهرات و ساعت در جهان را در سال ۲۰۲۲ تشکیل داده است.

آمریکا با ۶۹ میلیارد دلار سومین بزرگترین بازار جواهرات و ساعت در جهان را در سال ۲۰۲۲ تشکیل داده است.

گردش مالی صنعت طلا و جواهرسازی در ایران به شرح زیر است:

  • درخشش مالی بازار ساعت و جواهرات در ایران در سال ۲۰۲۴ پیش بینی می شود به ۲.۷۳ میلیارد دلار برسد.
  • بازار ساعت در ایران در سال ۲۰۲۴ پیش بینی می شود که درآمدی مجموعاً برابر با ۰.۸۷ میلیارد دلار ایجاد کند.
  •  درآمد حاصل از بازار ساعت و جواهرات لوکس در ایران در سال ۲۰۲۴ پیش بینی می شود به ۹.۹۸ میلیون دلار برسد.

لطفا توجه داشته باشید که اطلاعات ارائه شده بر اساس داده های سال ۲۰۲۲ است.

تعریف اهداف بلند، نوک قله

پیام انگیزشی برای کارآموزان طلاسازی برای رسیدن به اهداف بزرگ در طلا و جواهرسازی

کارآموز طلاسازی که تازه وارد این عرصه شده، باید بداند که وارد دنیایی شده است که گردش مالی آن بسیار زیاد است و یک بازار تضمین شده دارد. از همین امروز اهدافت را رسیدن به این سطح از تجارت تعریف کن و در راه رسیدن به آن تلاش کن. مطمئن باش، فاصله ای که از بقیه خواهی گرفت باور کردنی نخواهد بود!

ضرب المثل انگیزشی در مورد پشتکار

یک ضرب المثل دیگر می گوید: “The mountain doesn’t crumble with sharpness, but with persistence.” یعنی موفقیت نیازمند تلاش مداوم و پشتکار است، نه فقط تلاش های گاه به گاه یا تیز. پس برای رسیدن به اهداف بزرگ، باید با پشتکار در مسیر خود ادامه دهیم.

میانگین سطح هوشی ژاپنی‌ها از ایرانی‌ها کمتر است اما در تشبیه کار گروهی، منظم و پشتکار، آنها را به موزچه تشبیه کرده و می‌گویند ژاپنی‌ها مثل مورچه منظم و بدون وقفه کار می‌کنند.

رمز موفقیت در طلا و جواهرسازی

برای رسیدن به اهداف بزرگ در صنعت طلا و جواهرسازی به نکات زیر توجه نموده و آنها را سرلوحه کارهای خود قرار بدهید.

۱. تکنولوژی و نوآوری: در صنعت طلا و جواهرسازی، استفاده از تکنولوژی های جدید مانند چاپگرهای سه بعدی یا نرم افزارهای طراحی کامپیوتری می تواند به بهبود فرآیندها و افزایش کیفیت محصولات کمک کند..

۲. توسعه مهارت ها و آموزش: با توجه رشد سریع علم و فن‌آوری  و کسب اطلاع از شیوه‌های جدید ساخت و فروش، برای موفقیت در این صنعت، لازم است که دائماً در حال یادگیری و توسعه مهارت ها باشید.

۳. رعایت اخلاق حرفه ای: برای جلب اعتماد و برندسازی در صنعت طلا و جواهرسازی، رعایت اخلاق حرفه ای بسیار مهم است. با جلب اعتماد شاید به سود آنی و یا مقطعی زیاد نرسید ولی مشتری خود را تبدیل به خریدار وفادار خواهید کرد و این برای ادامه حیات در هر کسب و کاری حیاتی است!

۴. توجه به بازار: درک نیازها و ترجیحات مشتریان، شناخت رقبا، و داشتن استراتژی های مناسب برای بازاریابی و فروش می تواند به موفقیت شما در این صنعت کمک کند.

۵. حفظ محیط زیست: در دنیای امروز، حفظ محیط زیست بسیار مهم است.در روند ساخت طلا و جواهر از مواد شیمیایی استفاده می‌شود این دنیا محل زندگی ماست، آیا عاقلانه است به فکر حیات محل زیست خود نباشیم؟

موفق باشید، محمدی

برای دیدن دوره‌ های آموزش طلا و جواهرسازی آموزشگاه طلانگاران اینجا کلیک کنید.

فیس بوک
توییتر
لینکدین
واتس آپ

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های ضروری مشخص شده اند *

ارسال نظر

زمان منتظر کسی نمی‌ماند

فرصت‌ها در گذرند، با ثبت نام در موسسه مهرآفرین طلانگاران و گذراندن یکی از دوره‌های طلا و جواهرسازی و یا مشاغل خانگی کسب و کار خود را راه‌اندازی کنید.
زندگی با عزت

پست های اخیر

مقالات ویژه